Jul 10, 2011

seiring....

Hari ini rasa nak tulis something yang boleh membawa minda kita berhenti seketika untuk berfikir.

Kematangan bertambah seiring denagn bertambahnya umur kita.Semakin bertambah umur itu semakin terserlah kematangan seseorang itu.

Itu yang sering diperkatakan, namun lately bukan itu yang aku nampak tapi sebaliknya.

Bukan niat utuk menjatuhkan atau menyalahkan sesiapa tapi, ingin memuhasabah diri sendiri.

Kehidupan di dunia ini hanya satu persinggahan yang sementara. Kita takkan tahu bila kita kan berhenti dari terus bersinggah.Tapi apa yang pasti ialah kita pasti akan pergi meninggalkan persinggahan ini.

Cuba tanya soalan ini pada diri kita. Bersediakah kita untuk meninggal kan persinggahan ini? Apa persediaan kita untuk meninggalakan tempat ini.

Imam Ghazali ada bertanya pakah perkara yang paling dekat dengan kita.berbagai jawapan beliau terima namun tiada siapa yang dapat jawab denagn tepat.Beliau kemudian menjawab mati adalah perkara yang paling dekat


Pasti ramai yang kurang Sedar bahwa itu lah perkara yang paling dekat dengan kita. oleh itu kita perlu sentiasa mencari bekalan didunia ini untuk kita pergunakan di ahkhirat yang abadi.

Kematangan yang akan membantu kita untuk mencari bekalan ini. Kematangan kan mendorong kita untuk memilih jalan yang mana.Jalan yang kelam ataupun jalan yang disinari hidayahNya.

Kematangna turut membantu kita menjalankan tanggungjwa yang pasti akan dipersoalkan nanti keran sebagai sebaik-baik makhluk didunia ini menjadi amanah kita untuk menjadi khalifah yang mentadbir alam denag  cara yang diredhai.Sudaha kah kita menjalankan tugas khalifah sudah layakkah kiat digelar khalifah yang baik

Tepuk Dada tanya hati...SEDIAKAH KITA????!!!!

No comments:

Post a Comment